Vrijwilliger Taalcafé Orka

Lijkt het je leuk om in contact te komen met mensen van verschillende culturele achtergronden, en ze persoonlijk op weg te helpen met het leren van de Nederlandse taal? Ga dan aan de slag als taalcoach bij wijkcentrum Orka aan de Broekakkerseweg in Tongelre.

In het taalcafé komen wekelijks deelnemers samen die met elkaar de Nederlandse taal leren spreken. De deelnemers praten in kleine groepjes, begeleid door een vrijwilliger. De vrijwilliger bereidt de bijeenkomst voor en zorgt dat iedereen aan het woord komt. Het taalcafé in Orka draait al een tijd. Maar jouw input en meedenken wordt gewaardeerd. Samen zetten we iets moois neer.

Wat ga je doen?

• Je gaat 1,5 uur met de deelnemers in gesprek, meestal in een groepje van 3 a 4.
  • Je laat de deelnemers zelf voornamelijk aan het woord en stuurt bij waar nodig.
  • Je stimuleert de deelnemers Nederlands te spreken en zorgt dat het gesprek gaande blijft.
  • Je zorgt voor een veilige, gastvrije sfeer.

Wat vragen we van jou?

• Je bent communicatief vaardig.
  • Je hebt affiniteit met volwassenen, taal en culturen.
  • Je staat open voor nieuwe ontmoetingen.
  • Je bent zelfstandig en betrouwbaar en benadert mensen met respect.
  • Je bent wekelijks beschikbaar op de dinsdagochtend van 9.30 tot 11 uur.

Wat bieden wij?

• Je gaat werken op een leuke locatie in ontwikkeling.
  • Je krijgt een gratis bibliotheekabonnement.
  • Je maakt onderdeel uit van een maatschappelijk betrokken organisatie.
  • Veel mooie momenten waarin gelachen wordt.
  • Je ontwikkelt jezelf en helpt anderen zich te ontwikkelen.
  • Je krijgt een uitnodiging voor het jaarlijks uitstapje.

Wil jij je vrije tijd nuttig én zinvol besteden of wil je meer informatie? Neem dan contact op met Els Koopman of Ester van Kol via vrijwilligers@bibliotheekeindhoven.nl.