Programmeur

Vacature: Programmeur | 20 uur

De Bibliotheek Eindhoven werkt hard om een sterk merk in regio Eindhoven te zijn. Met succes. We wonnen prijzen met onze positionering en toekomstvisie, De bibliotheek als ontwikkelaar van mensen. Ons pleidooi om de bibliotheek als partner te zien in de ontwikkeling van de stad/regio zodat iedereen kan meeprofiteren van het ‘brainportsucces’, vond gehoor. De komende jaren wordt er flink geïnvesteerd in de bibliotheek. We openen zes nieuwe stadsdeelvestigingen en ontwikkelen een ‘virtuele bibliotheek’. Om onze visie een stap verder te brengen zijn we op zoek naar een programmeur om de programmering in Waalre verder vorm te geven.

Wat willen we samen bereiken?

Wij helpen mensen om het beste uit zichzelf te halen. De ontwikkeling van mensen staat hoog in het vaandel, zowel voor onze medewerkers als de mensen in de regio Eindhoven. Wij zijn overtuigd van onze meerwaarde. Ons bereik is groot, maar onze ambities zijn nog groter. Wij maken van de bibliotheek een sterk merk in onze stad en regio. Een plek die iedereen weet te vinden, en die ook iedereen iets te bieden heeft.

Jouw speelveld als Programmeur bij de bibliotheek

De Programmeur is een organisatietalent die bruggen kan bouwen. Hij of zij is iemand die het leuk vindt bezoekers te inspireren, motiveren, activeren en mensen bij elkaar kan brengen. Hij/zij legt actief verbinding met de lokale gemeenschap om de behoefte van inwoners te achterhalen en signaleert ontwikkelingen (lokaal en in de branche). En vertaalt deze behoeften en ontwikkelingen naar een samenhangende programmalijn voor de door Bibliotheek Eindhoven benoemde klantprofielen.

Werkzaamheden en taken waar je aan kan denken zijn:

• Je geeft samen met collega’s, vrijwilligers en/of externe partners, vorm aan activiteiten binnen en buiten de bibliotheek in de vorm van een jaarprogramma.
  • Je organiseert en coördineert activiteiten voor volwassenen in onze klantprofielen binnen onze vestigingen en voert deze soms ook zelf uit.
  • Je bent gericht op continue verbetering van de activiteiten binnen de programmalijn en bent samen met het programma team verantwoordelijk voor de kwaliteit van deze activiteiten.
  • Je bent een proactieve adviseur van individuele klanten als het gaat om het vergroten van leesplezier, leesbevordering, digitale geletterdheid en mediawijsheid.
  • Je beantwoordt (complexere) informatievragen en benut daarbij digitale en landelijke mogelijkheden, het eigen netwerk en de netwerken van collega’s.
  • Je deelt relevante informatie op maat met collega’s, vrijwilligers, (potentiële) klanten en samenwerkingspartners.

Waarom de Bibliotheek Eindhoven?

Wij zijn innovatief, ondernemend en sterk in beweging. Onze kernwaarden zijn ontwikkeling, ondernemerschap, samenwerking en gastvrijheid. We waarderen
persoonlijk leiderschap, creativiteit en daadkracht en stimuleren dat in onze medewerkers. Bij ons krijg je de kans om jezelf te ontwikkelen op een manier waar je veel energie van krijgt. We geven jou de ruimte om je functie zelf vorm te geven en staan altijd open voor feedback en verbetervoorstellen. Sterker nog: dat moedigen we aan. Ook streven wij naar een diverse en inclusieve organisatie. Daarom zijn wij actief op zoek naar nieuwe collega’s die onze organisatie vanuit een ander perspectief versterken.

Handig om te weten

• Je krijgt een contract voor een jaar met kans op verlenging.
  • Je hebt veel ruimte voor eigen invulling van de functie.
  • Een salaris van maximaal €3.863,- per maand afhankelijk van ervaring, o.b.v. een fulltime werkweek die bij ons 36 uur is. We hanteren de CAO Openbare Bibliotheken.
  • We vinden het fijn als je kennis hebt van de bibliotheek sector en of het onderwijs.
  • De Bibliotheek Eindhoven zet in op talentontwikkeling, daarom zal een talentanalyse onderdeel uitmaken van deze procedure.

Enthousiast?

Ben jij enthousiast geworden van deze vacature en zie je jezelf helemaal in het plaatje passen? Reageer dan door uiterlijk 24 mei je motivatie en cv te mailen naar Susan Vonk, recruiter, via werken@bibliotheekeindhoven.nl. Voor inhoudelijke vragen over de vacature kan je terecht bij Ineke Hurkmans via i.hurkmans@bibliotheekeindhoven.nl of 0623451308.

De gesprekken vinden plaats op 6 juni.